בצל פיגועי הטרור: התקדמות בחוק לגירוש מחבלים

אבי רבינא No Comments on בצל פיגועי הטרור: התקדמות בחוק לגירוש מחבלים

למעלה ממאה חכי"ם חתומים: הצעת החוק לשלילת אזרחות וגירוש מחבלים של יו״ר הקואליציה, ח״כ אופיר כץ, אושרה בוועדה לקריאה ראשונה ותעלה היום למליאה

אילוסטרציה צילום: Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בצל פיגועי הטרור הקשים מסוף השבוע האחרון, אושרה הבוקר לקריאה ראשונה הצעת החוק של יו״ר הקואליציה, ח״כ אופיר כץ לשלילת אזרחות וגירוש למחבלים.

הצעת החוק קובעת כי שר הפנים ישלול אזרחותו או תושבותו של מחבל שהורשע בעבירת טרור וקיבל כספים מהרשות הפלסטינית והוא יגורש לשטחי הרשות הפלסטינית וכן לרצועת עזה. על פי הצעת החוק קבלת הכספים מייצרת בסיס לזיקה בין המחבל לבין הרשות הפלסטינית, ולכן מדינת ישראל תגרש אותו לשטחי הרשות וכן לרצועת עזה.

על פי נתונים שהציגה מערכת הביטחון במהלך הדיונים, כ- 70% מהמחבלים שמקבלים תגמול מהרשות הפלסטינית בעלי מעמד של תושבות. שלילת התושבות והגירוש יאושרו על ידי שר הפנים תוך זמן קצוב של עד 14 ימים.

שלילת האזרחות והגירוש יאושרו, בנוסף לשר הפנים, על ידי שר המשפטים ובית המשפט תוך זמנים קצובים- שר הפנים יחויב לאשר תוך 14 ימים, שר המשפטים תוך 7 ימים ובית המשפט תוך 30 ימים.

הצעת החוק עברה בהסכמה רחבה וחתומים עליה 106 חברי כנסת ממפלגות הקואליציה והאופוזיציה.

יו״ר הקואליציה, ח״כ אופיר כץ: "בסוף השבוע האחרון, הלב נקרע, לי ולכל עם ישראל. כשאתה מרכין את הראש לטרור אתה מקבל יותר טרור, נגיב ביד חזקה. יש לנו חובה ציבורית ומוסרית לכל משפחה שכולה- להעביר את החוק הזה. לא ניתן שבזמן שאחיותנו ואחינו מדממים למוות יחלקו מעבר לכביש סוכריות. מחבלים ארורים לא יהיו פה, מקומם בעזה".



0 תגובות